Trafik sigortasında rekor kayıp
Sigortacılar, trafik sigortalarında 2023 yılının ilk yarısında rekor zarar açıkladı. Türkiye Sigorta Birliği (TSB), sigorta sektörünün Ocak-Haziran 2023 dönemine ilişkin mali rasyolarını açıkladı. Sigorta şirketleri bu yılın ilk yarısında trafik sigortalarından 5,7 milyar TL teknik zarar açıkladı. Trafikteki kayıp geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,7 azalsa da, trafik sigortalarında şirketlerin kaybı 2023 yılının ilk üç ayındaki 2,7 milyar TL zarara göre yüzde 111 arttı.
Açıklanan verilere göre, bu yılın Ocak-Haziran döneminde sigorta şirketleri trafik sigortası satışlarından 47,7 milyar TL prim geliri elde ederken, toplam hasar ise 89,8 milyar TL oldu. Bu kapsamda yılın ilk yarısında trafik sigortalarında hasar oranı yüzde 142,1 oldu.
SİGORTADA KÂR ARTTI
Daha açık ifade etmek gerekirse yılın ilk yarısında sigorta şirketleri trafik sigortasından tahsil ettikleri her 100 lira prim için 142 lira ödedi. Aynı dönemde sigortacılar trafik sigortalarından tahsil ettikleri 47,7 milyar TL primin 4,1 milyar TL’sini trafik kazalarında tedavi masraflarını karşılamak üzere Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) aktardı. TSB’nin açıkladığı bilgiye göre, kasko sigortalarında sigorta şirketleri 2023 yılı Ocak-Haziran döneminde rekor kâr elde etti. Kaskoda 15,3 milyar TL kâr açıklayan şirketler, kaskoda kârlılığını geçen yılın aynı dönemindeki 502,9 milyon TL’ye göre bir yılda 30 kat artırdı. Kasko sigortalarında şirketler yılın ilk yarısında 35,1 milyar TL prim tahsil ederken, oluşan hasar ise 20,1 milyar TL oldu.
ÜCRETSİZ TARİFE GEÇMELİ
Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Genel Başkan Yardımcısı Taylan Türkölmez, sigortacılık bölümünün altı aylık mali tablolarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Trafik dışındaki diğer branşlarda teknik kârlılığın olumlu seyrini sürdürdüğünü, trafik şubesinde ise teknik kayıpların yaşanmaya devam ettiğini belirten Türkölmez, maliyet parametrelerindeki artışa rağmen tazminat dışındaki aracılık ve deneme harcamalarına rağmen prim kaybının telafi edilemeyeceğini söyledi. Serbest olarak belirlenen trafik branşında kayıp oranı yüzde 142’dir. Çok yüksek seviyelerde olduğuna dikkat çekti. Türkölmez sözlerini şöyle sürdürdü: “Hayat dışı sigorta branşı üretim portföyünün yüzde 26’lık payı ile en değerli unsuru olan trafik branşının yıkıcı etkisini ortadan kaldırmak için sigorta şirketleri, trafik dışı branşların gelirlerini maksimuma çıkarmak zorunda kaldı. Şubemiz geçmiş dönemlerdeki özkaynak kayıplarını telafi etme konusunda değerli bir performans gösterse de sigortacılık açısından çok değerli bir parametre olan prim-özsermaye istikrarının özsermaye aleyhine açılması engellenemedi. Sürdürülebilir bir özsermaye yapısı için öncelikle özsermayeyi eriten unsurların iyi analiz edilmesi, trafik branşında belirli kriterler dahilinde serbest tarifeye geçilmesi ve hem sigortalıya hem de tüm sigortalıya zarar veren uygulamaların iyileştirilmesi büyük önem taşıyor. sistem. Bu sayede özkaynaklarını korumaya yönelik çalışmalarını sürdüren şirketlerimiz diğer sigorta branşlarının kaynaklarını kullanmak zorunda kalmayacak.